El Yapımı Kekik :)

Mayıs sonunda Marmaris'e üç günlüğüne tatile gitmiştim şirketten arkadaş Berk ve Ömer'le. Bir günümüzü etraftaki küçük koylara ve Turgut Şelalesi'ne ayırmıştık. Kayıp koylarda yüzüp, şelalenin buz gibi suyunda serinleyip, etrafta biraz gezindikten sonra adını hatırlamadığım bir köyde mükemmel tadında pidemizi yiyip kaldığımız yere geri dönmüştük. Dönüş yolunda Marmaris ve çevresindeki dağlardan toplanmış dalında taze kekik ve adaçayı almıştım..

Aldığım kekikler yaklaşık 2.5 ay mutfakta boş boş duruyordu. Bugün akşam iftara çıkmadan önce kekikleri torbasından çıkardım salondaki masanın üstüne serdim. Eve geldiğimde her taraf mis gibi kekik kokuyordu.. Hemen kolları sıvadım yaprakları dallarından ayırıp elimle ufalamaya başladım... Bir yandan Cincinnati Master Serisi yarı final maçı Federer-Baghdatis karşılaşmasını izliyorum bir yandan da kekik yapraklarını ayıklayıp ufalıyorum.Yaklaşık 1.5 saat süren işlemin ardından artık bir kavanoza yakın taze kekiğim vardı :) Elim ve evim kekik kokuyor :d 4-5 liralık kekik elde ettim ama emek verip birşeyler çıkarmak mutluluk verdi bana. Bu arada Federer de maçı 2-0 aldı, adını finale yazdırdı :D

Kocakarı ilaçlarına inanır mısınız bilmem ama aşağıdaki linkte kekiğin faydalarından bahsediyor.

İsteyenlere eğer kalırsa :) birkaç kullanımlık verebilirim..

Comments

Popular posts from this blog

JACKSON ile JSON işleme

Python - Türkçe Karakter Problemi

Python & Java Karşılaştırma (Sıralama Algoritmaları)