Gezi - Süleymaniye

Dün iftar için Türko ve kardeşimle Süleymaniye civarlarına gittim. Meşhur Erzincanlı Ali Baba Restoran'da kuru pilavımızı yedik. Masamızı hiç tanımadığımız iki polis memuruyla paylaştık. . 657'ye tabi memur olarak tanıttılar kendilerini başta :) Polis olduklarını söylemek istemediklerinden değil de memur olduklarını vurgulamak için herhalde. Neyse yemeğimizi yerken hoş beş muhabbet ettik ve ayrıldık. Seviyorum böyle yerleri. Alışveriş merkezlerinden, lüks boğaz restoranlarından daha samimi geliyor bana. Etrafta biraz gezindik. Ramazan etkinlikleri sebebiyle İstanbul Üniversitesi girişinin sağına bir platform kurmuşlar, Türk Sanat Musikisi eserleri çalıyordu. O sırada Serhat'ımın en sevdiği şarkılardan biri "Gülü Susuz Beni Aşksız Bırakma" tınısı gelmeye başlayınca attım elimi telefona, aradım Serhatı ama açmadı :S Başka bir konsere kaldı artık. Türko bize çay içmek için iki yer önerdi birisi Lalezar adında bi çukur içinde, diğeri de Ağa Kapısı diye bir cafe. Önce Lalezar'a baktık fazla kalabalık vardı. Millet Beşiktaş-Belediye maçını izliyordu. Diğer mekana gidelim dedik. İkisi de birbirine yakın Süleymaniye Camii'nin hemen altındaki sokakta zaten. Ağa Kapısı'nın katlarını çıkarken gördüğüm manzara uzun zamandır keyfine varamadığım İstanbul'un bütün güzelliklerini önüme serdi. Yaklaşık 7 senedir bulunduğum şehrin fevkalade manzarasını farklı bir perpektifle görme olanağını sağlayan Türko ve kafe sahibine teşekkürler :O Terasa geçip çayımızı, kahvemizi, nargilemizi içtik.. Gece 1.30 gibi eve döndük. Birkaç gece manzarası size..


Galata I

Lensim çok yeterli değildi ama yine güzel fotoğraflar çıktı sayılır. Makineyi taşıdığıma değdi.


Boğaziçi Köprüsü Mavilerde


Yeni Cami


Galata II

Ağa Kapısı kafenin kendi internet sitesi de var. http://www.agakapisi.net Mekanın fiyatları uygun sayılır. Nargile 15 lira, Ufak çay 1.5, Fincan Çay 2 lira. Ayrıca bir sürü bitkisel çaylar da bulunmakta. Girişte kasiyer tarafında kavanozlar içinde yüzlerce kavanoz ve içlerinde doğal bitki örnekleri mevcut. Kafe biraz muhafazakar kesime hitap ediyor. Mekanın tam yanında Cafe Şehr-i İstanbul adında başka bir kafe bulunmakta. Buranın görüş açısı Ağa Kapısı'na göre daha geniş olduğundan manzarası daha güzeldir diye düşünüyorum. Cafe Şehri İstanbul'un web sitesini bulamadım ama facebookta sayfası var oradan fotoğraflarına bakabilirsiniz..

Comments

Popular posts from this blog

JACKSON ile JSON işleme

Python - Türkçe Karakter Problemi

Python & Java Karşılaştırma (Sıralama Algoritmaları)